Pari sanaa äitiydestä

22.47


On taas se aika vuodesta, kun sitä syventyy mietiskelemään omaa äitiyttään ja äitiyttä noin muutenkin. Kuvassa oma äitini muutama vuosi(kymmen) takaperin. Yhtä kaunis hän on edelleen mutta tämän kuvan uskalsin laittaa ilman lupaa ;)

Ihanaa äitienpäivää sinulle äiti, mummi. Rakas, rakas, rakas.
<3 

Myös lasten Mummu Tuusulassa ansaitsee erityiset onnentoivotukset. Äitihahmoja mun pienille olette siinä missä minäkin. 

En ole elämässäni juurikaan mitään mullistavaa saanut aikaiseksi.. paitsi nämä kaksi (vai voiko jo sanoa kolme) pientä ihmislasta, jotka minut äidiksi tekivät. Se onkin sitten jo ihan hirveän paljon se. Ja tuskin mitään yhtä mullistavaa enää elämässäni tulen aikaiseksi saamaankaan.

Olen viimeisen kolmen vuoden aikana heittäytynyt äitiyteen "ihan kybällä". Olen antanut itselleni luvan olla täysin jonkun toisen. En ole juurikaan murehtinut sitä, miltä näytän tai mitä menetän kun en ota itselleni tiettyä tuntimäärää viikossa. Aika juoksee muutenkin liian nopeasti. Toki on tärkeää muistaa, että itselleenkin tulee elää sekä olla ja sitä olen kyllä tehnytkin aina sillointällöin. Parisuhde varsinkin kun kaipaa sitä kaksinkeskeistä aikaa ja sitä ollaan H:n kanssa otettu. Kiitosta vaan heille, ketkä ovat sen tehneet mahdolliseksi aina tarvittaessa.

Tulee aika jolloin kyynel silmässä muistelen näitä vuosia. Äitiys minussa on ja pysyy, mutta muuttaa muotoaan lasten kasvun myötä. Yritän nauttia nyt joka hetkestä ja painaa tapahtumat muistini syövereihin. Nämä ovat timanttisia vuosia. Tälläkinhetkellä pysäyttäisin satavarmasti ajankulun hetkeksi jos vain voisin. Lapset kasvavat liian nopeasti.

Äitiys on koulinut musta ihmisen, josta olen edes hieman ylpeä ja johon olen tyytyväinen. Olen oppinut ottamaan vastuuta ja rakastamaan sydämeni pohjasta.  

Pakko silti myöntää, että äitiys on tuonut otsalleni muutaman huolirypyn lisää ja aika usein väsyttää tosi paljon
;)

Äitiyteni kunniaksi sain aamulla suukkoja ja aamupalaa sänkyyn. Sain myös Eino Leinon runoja! 

Sen lisäksi..



..ihmeteltiin siiliä ikkunasta sekä käytiin isovanhemmilla kylässä.

Eipä tänään kummempia. Mukava kolmas äitienpäivä minulla on ollut! <3 

Ihanaa äitienpäivän iltaa kaikille mamskuille!! 

Anteeksi vielä tylsistä kännykkäpäivityksistä ja toivotaan että pian saan koneen jostain käyttööni ja saan palautettua vanhan ulkoasun blogiin.


"Ken yhtä ihmistä rakastaa,
hän kaikkia rakastaapi.
Ken kerran itsensä unhottaa,
hän unten onnen saapi.
Ken kerran itse on onnellinen,
hän tahtois onnehen jokaisen
ja antaa ja antaa ja antaa vain 
poven paisua riemua ain."

-Eino Leino (Säe teoksesta "Aurinkolaulu")







You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Pystyin niin samaistumaan postaukseesi, mutta eritoten tähän kohtaan: " Olen viimeisen kolmen vuoden aikana heittäytynyt äitiyteen "ihan kybällä". Olen antanut itselleni luvan olla täysin jonkun toisen. En ole juurikaan murehtinut sitä, miltä näytän tai mitä menetän kun en ota itselleni tiettyä tuntimäärää viikossa. Aika juoksee muutenkin liian nopeasti.." Olen huomannut, että äitiyden myötä olen paljon suvaitsevaisempi itseäni kohtaan. En kritisoi itseäni ulkonäön kautta, ja ensimmäistä kertaa ikinä huolehdin myös omasta ajasta. Ostin jopa itselleni ruusuja! Samalla tukka saa hapsottaa mihin vain, kun taas aiemmin olisin ottanut asiasta pulttia ja mollannut itseäni. Jotenkin.. Äitiys on muuttanut minua. Hyvällä tavalla.

    Kiitos ihanasta postauksesta! Löysin blogisi pari päivää sitten ja seurailen sinua nyt bloglovinin kautta, tutustun blogiisi pikkuhiljaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitiys on pääsääntöisesti tosi ihana juttu <3 Lämpimästi tervetuloa lukijaksi :)

      Poista

Suosituimmat

Facebook