Isomummon syleilyssä

0.29



Alkanut viikko on pitänyt sisällään lukuisia hymyhetkiä. Kostuneiden silmäkulmien pyyhkimistä. Iloisia jälleennäkemisiä. Nostalgiaa. Valoisia, pitkiä kesäiltoja. Lapsuusmuistoja. Aurinkoa sekä onnellisia lapsia. Etelä-Pohjanmaan suloista suvea.



Olen ollut itselleni eilisen jälkeen jopa vähän vihainenkin. Miksi emme ole aikaisemmin lasten kanssa uskaltautuneet ajelemaan isomummon luokse? Viimekerrasta on aikaa neljä vuotta?! Etukäteen jännittämäni automatkakin sujui mennentullen sangen onnistuneesti!

Olen ollut varsinainen pelkuri. Tai sitten vaan liian väsynyt lähtemään tien päälle kolmen pienen kanssa.




No oli miten oli, menneitä ei saa takaisin ja nyt sitten halailtiin sekä pusuteltiin neljän vuoden edestä.. vähän varastoonkin. En voi sanoin kuvailla, miltä tuntuu katsoa tätä allaolevaa kuvaa. Se on mun silmissäni hyvin vahva otos – niin täynnä vilpitöntä rakkautta sekä onnentunnetta. Ei vaan sanat tässävaiheessa riitä.

Kiitos H tästä upeasta kuvasta.






H on ollut ihana. Olen saanut rauhassa muistella ja itkeskellä. Tunnelmoida sekä kertoa mun lapsuuden kesistä. Palata menneeseen ja haikailla.




Olen tietysti nauttinut myös tästä hetkestä. Kyllä totta vie olen!

Siellä ne omat lapset nyt pihalla piilosta leikkivät?! Sillä pihalla, missä itsekin olen aikanaan lukuisat kerrat juoksennellut, poiminut marjoja sekä heittänyt tikkaa. Siellä minä nyt vuosien jälkeen istuin mummolan rappusilla aamukahvia auringossa nautiskellen, omia lapsiani katsellen sekä heidän touhuilleen naureskellen. Niillä rappusilla, joilla serkkuni kanssa aikanaan (7-vuotiaina?) istuskeltiin "vauvamahojemme" kanssa, tyynyt paidan alla pönöttäen.




Ja sitten ne vadelmat..





Kypsiä löytyi sopivasti ja niitä sitten yhdessä iltapalalla mussutettiin.




Vaikka 94-vuotias mummu ei yksin enää taloa asuta, on mummola jäänyt sukuun. Taloa on kunnostettu, mutta vanhaa arvostaen. Suloisia palasia mummolasta löytyy jokapuolelta. Hyvä oli olla. Kiitos asianosaisille!

<3

Meillä oli ihana reissu. Ennen talvea uudestaan, sen lupaan.


You Might Also Like

0 kommenttia

Suosituimmat

Facebook